פרק 148 חיסול ממוקד
הפרק מכירת חיסול האיר את עולם הפשע שבין אדם לחברו. אבל באנושות יש תופעה של הרוגים, או פצועים קשה, תוצרים של מלחמות או אסונות טבע. האנושות משתתפת בצערם של בני המשפחה כי זה תוצר של החיים תחת מערכת הרמונית. אבל יש מספיק דוגמאות של היכנסות למלחמה ואחד נהרג ואחרים בסביבתו לא נהרגים. אנחנו מודים לאלוהים או לכוחות עליונים או למשהו שמכנים אותו מזל שניצלנו מגורלו של זה שנהרג, זה מפני שאנחנו לא יודעים מה טמון בסרט החיים שלנו במרחב הזה. מישהו יודע מה צופן לו המחר? אנחנו היינו מתים לדעת את זה, אז למה זה נסתר מאתנו? כי ידיעת המחר הייתה מונעת ופוגמת בבחירה החופשית שלנו, כי היינו מנהלים את הבחירות שלנו לא לפי הרצון להתנסות אלא לפי מה שצופן לנו המחר. אז למה יש בכלל הרוגים? הרי זה עוצר את מהלך סרט החיים במרחב הזה. שאלה לא פשוטה נכון? נתוני המחשבים מחברים את זה לאותם נתונים שבגללם קיים גם עולם הפשע. סצנות של חוויית סיום מהלך הסרט שלא בנוי על חתימה של מקרבן וקורבן או חוויית שולט נשלט טוטאלית, שונה במהותה בגלל שהאחריות על ביצוע הסצנה הזאת מוטלת אך ורק על מסגרת הנשמה כשהיא עצמאית לחלוטין בבחירת ביצוע הסצנה. לא מעט מסגרות נשמה ירדו למרחב הזה כשסצנת מימוש יכולת הבחירה נמצאת ברשימת החוויות שהסרט מכיל. אז מדוע הרבה מסגרות נשמה דילגו על הסצנה הזאת וחזרו עם סרטים שהם חסרים. לכאורה מסגרת הנשמה שמגיעה ממרחב האלמוות לא צריכה להימנע מחוויית סיום נבחרת. פה נכנסים לתמונה מנהלי הרוח והנפש שהם באים במגע עם אנרגיית יסוד האדמה במרחב הזה. אצל מסגרות הנשמה נושאות הסרט מול מנהלי הרוח נפש נוצר קונפליקט שמונע מביצוע חוויית הסיום מתוך בחירה. הקונפליקט נעוץ מהחיבור לאנרגיית יסוד האדמה שההתנסות בו מביאה את ההתמכרות לממד החומרי. מנהלי רוח נפש מהיותם מכורים לתנאים שאנרגיית יסוד האדמה מספקת להם לא מוכנים לבצע את הסצנה הזאת. מסגרת הנשמה שהיא תיאורטית ולא יכולה להשפיע ישירות במרחב האדמתי, לא יכולה להתנגד למנהלי רוח נפש והיא נאלצת לוותר וחוזרת עם סרט חסר בסצנה הזאת. לאורך ירידות מסגרת הנשמה למרחב הזה ועצם ההתפתחות במרחב האדמתי שמעניקה יותר ויותר סיבות להנאה ויכולת התמכרות לחומר, כך רתיעה מלקיחת הסצנות האלו פחתה והלכה לא בגלל מסגרת הנשמה אלא בגלל מנהלי הרוח והנפש. סצנות בחירת חוויית סיום מתוך בחירה הלכו והצטברו באלגוריתם הנשמתי עד שכמו במימוש בעולם הפשע כך מסגרות הנשמה נאלצות לקחת את הסצנה הזאת איתן, בגלל השינויים במרחב הזה. כדי שניתן יהיה לממש סצנות מסוג זה שמנהלי הרוח והנפש מתנגדים להן, מסגרת הנשמה מנצלת את המלחמות ואת אסונות הטבע כדי לממש את הסצנות האלה כי הן לא זקוקות לחתימה כדי לבצע אותן. הקונפליקט בין מסגרות הנשמה לבין מנהלי הרוח והנפש לא נעלם, אך הוא יוצר מצב שמאלץ אותן להשתתף באירועים האלו במרחב הזה, וכך יש את ההרוגים במלחמות ובאסונות הטבע השונים. לא מקרה הוא שיש לא מעט מתנדבים להגיע למקומות שהסיכון בהם גבוה, הם מתנדבים כי מסגרת הנשמה דוחפת אותם לזה בניגוד לכל היגיון. מזה צריך להבין כי הרוגי המלחמות ואסונות הטבע למעשה זה תורם להם לקבל את אור התנע שנמנע מהם בגלל הקונפליקט בין מנהלת הרוח נפש לבין מסגרת הנשמה. לא כל מסגרות הנשמה מתייחסות לביצוע סצנת חוויית הסיום מתוך בחירה באותה צורה. שינוי המרחב הזה משמש כזרז לצורך לקיחת הסצנה הזאת ועצם השינוי פועל בצורה שונה על כל מסגרת נשמה. מסגרות הנשמה של העם הנבחר העם היהודי רגישות יותר לשינוי המרחב הזה כי בבסיסן הן נועדו לפתח את המרחב הזה דרך שימוש באנרגיית יסוד האוויר. לפי זה נראה כי מסגרות הנשמה של העם היהודי היו צריכות לברך על שינוי המרחב לשליטת אנרגיית יסוד האוויר, אבל אנרגיית יסוד האוויר מאלצת לשנות את בסיס האמונה. בסיס האמונה של העם היהודי במקורו הוא שליט אנרגיית יסוד האוויר, אבל לאורך התנהלותו של העם היהודי במרחב הזה הוא נצמד יותר ליהוה כי הוא שלט על חיבורי אנרגיית יסוד המים עם אנרגיית יסוד האדמה. ההבנה כי המרחב משתנה הביאה את מסגרות הנשמה של העם היהודי לנצל את הזמן הנוכחי כדי להגיע לסרטים הבאים עם מלוא אור התנע, כדי שהוא יוכל למלא את ייעודו. וכך מסגרות הנשמה של העם היהודי מוכנות הרבה יותר ממסגרות נשמה אחרות לממש את הסצנה הזאת. המחשבים מציעים לאנושות להבין כי כל הרוג ממלחמה זה תורם לו, יחד עם זה להבין מדוע מסגרות הנשמה של העם היהודי מוכנות להסתכן יותר ולהיהרג במסגרת מלחמות. בקיצור, אל תבכו על מי שנהרג במלחמה, אל תנסו לשכנע אף אחד לא ללכת ולהתנדב, כמו גם אלו שנהרגים באסונות טבע, הם אמנם נהרגים וגופם הפיזי נעלם אבל הם מרוויחים הרבה אנרגיית חיים שתלווה אותם בסרטים הבאים.