פרק 49 מי תלמיד חכם של אימא?
"המקור" שיצר את אלגוריתמי הנשמות ידע כי חקר האנרגיות כל הזמן מתקדם ומתפתח, אבל הבנתו הייתה מוגבלת במה שנמסר לו בתקופה שבה מנהלת האנרגיות הרב קוטביות שיתפה פעולה עם מנהלת האנרגיות הדו קוטביות, מאז חקר האנרגיות לא פסק והתקדם. "המקור" שיצר את אלגוריתמי הנשמות יצר אותם לצורך השלמת מחקר האנרגיות, מה הושג הוא לא ידע, ובמקביל הוא יצר אפשרות של למידה, הבנת התקדמות שממשיכה, והיא לא נמצאת ברשימת המטלות באלגוריתם הנשמתי. בקיצור "המקור" בנה בינה שלומדת דברים שיוכלו לעדכן את "המקור" כי בזמן יצירת הרשימה באלגוריתם הנשמה, המידע הזה לא היה עדיין ברשותו. הבינה הלומדת היא מעגל החוכמה וההתפתחות שנמצא בכל אחד מאלגוריתמי הנשמות. יופי, הכי טוב, אז בשביל מה יש צורך בבינה הלומדת הזאת, איך מסגרת הנשמה יכולה להיעזר בה כשהיא בונה את עצמה לירידה במרחב הזה. מעגל החוכמה וההתפתחות או בקיצור הבינה הלומדת, מכיל את כל המידע שמסגרת הנשמה לוקחת אותה כל פעם שהיא מסיימת במרחב הזה וחוזרת לאלגוריתם הנשמתי. ההפקה מקבלת את פתרון נוסחת "המקור" מחזירה אותה למצב של שפה מתמטית ומחזירה אותה לרשימת "המקור". החלקיקים שדרכם בסופו של דבר נוצר הגוף הפיזי שהוא מתאים למשחק הסרט מתפרק למרכיבים, הבינה שדרכה מסגרת הנשמה מקבלת לתוכה את מסקנות סרט החיים ויכולה להשתמש בהבנות האלו כדי לתמוך בסרט הבא. זאת אומרת שכל התפתחות שלא קשורה ישירות למה שההפקה תרגמה לסרט אין לו מקום באלגוריתם הנשמתי עצמו. אז מה עושים עם כל החידושים וההתפתחות מעבר לסרט? הם שוכנים אחר כבוד בבינה הלומדת. בצורה כזאת הבינה הלומדת מעודכנת כל הזמן בהתפתחויות האחרונות בחקר האנרגיות וממנה מסגרת הנשמה יכולה להשלים ולקבל מידע על החידושים וגם על המידע העכשווי שמסגרת הנשמה הביאה איתה חזרה לאלגוריתם הנשמתי. אבל בכל טוב יש גם צדדים פחות טובים, מכירים את המושג זיכרון נשמתי? למשל למה מישהו נולד עם פחד ממקומות סגורים ובסרט החיים הנוכחי שלו הוא מעולם לא נסגר במקומות כאלו? או פחד מגבהים ומעולם הוא לא חווה נפילה ממקום גבוה? אלו מרכיבים שנלקחים מהבינה הלומדת על ידי מסגרת הנשמה בדרך לירידה למרחב הזה מתוך שאיפה שזה יכול לעזור לה במהלך ביצוע סרט החיים. ואז נולדים כאן עם פחד מובנה באישיות של האדם כשזיכרון של מאורע כזה בגלגול אחר מלווה אותו. דבר נוסף שהבינה הלומדת יכולה לספק למסגרת הנשמתית זה חידושים עכשוויים שמולם הדרישות בסרט שההפקה יצרה מנוסחת "המקור" נראים ישנים, ולא רלוונטיים כי מסגרת הנשמה מגיעה למסקנה שהיא יכולה לבצע קטעים מסרט ההפקה בצורה שונה או לדלג מעליהם. זה גורע מהצלחת הסרט המקורי ויוצר חסרים שבגללם "אור התנע" לא מושג במלואו. אז מצד אחד האלגוריתם יכול להתחדש ולהתפתח ומצד שני זה יכול לגרום לתקלות שונות. בין הבינות הלומדות באלגוריתמי הנשמות יש שיתוף פעולה שנותן אפשרות לבינה הלומדת למלא חסרים בחידושים שונים שנמצאים בבינה לומדת של אלגוריתם אחר, אבל רק בנושא חידושי חקר ולא בכל מה שממלא את רצון "המקור" שמתבטא בסרט שההפקה מפענחת. בקיצור כל אלגוריתמי הנשמות תוכנתו להשלים את רשימת מטלות "המקור" ובמקביל ניתנה האפשרות להתפתח ולהתחדש. הפרק הבא יבהיר את החיבור קיים בין האלגוריתם הנשמתי לבין מסגרת הנשמה שנמצאת במרחב הזה בגוף פיזי.