פרק 109 מאבק הדורות   

אחד הדברים שהאנושות מצטיינת בהם הם המאבקים בין הורים לילדים. קשה למצוא משפחה שההורים מנסים להעניק לילדים שלהם את הניסיון בחיים ואת תפיסת העולם שלהם והילדים לא נאבקים בהם כל הזמן. בתקופה האחרונה המאבקים האלו הולכים ומחריפים והמאבק הזה גם גולש כבר למערכות החינוך. למה? מה מפריע כל כך לילדים ללמוד מניסיון ההורים, ללמוד מתפיסת החיים של בעלי הניסיון וכל פעם להמציא את הגלגל מחדש כשהפעם הוא כבר מכיל בתוכו את פרי הניסיון האישי של כל ילד. שאלה טובה, הרי זה בניגוד לכל היגיון בריא למה כל ילד מזלזל בניסיון ארוך שנים של הוריו וחייב לבדוק בעצמו את הכול שוב מהתחלה. זה גורר בעקבותיו כשלים, אכזבות, זה ממש לימוד תוך כדי תנועה. מהיכן מגיע הרצון האישי להתנסות ומה הסיבה למאבקים האלו בין הורים מול ילדיהם. נתוני המחשבים מספרים מהו שורש המאבק, למה הוא נוצר ולמה הוא תורם ולמי. שורש מאבק הדורות מאגד בתוכו שני מרכיבים, האחד בסיס בניית אלגוריתמי הנשמות על ידי "המקור", והמרכיב השני הוא חלק מתוצאות מלחמת האור והחושך. המרכיב הראשון נמצא בעצם התכנות הבסיסי של אלגוריתמי הנשמות שקבע שכל אחד מאלגוריתמי הנשמות יהיה עצמאי וידבק ברשימת "המקור" שלשמה הוא נוצר. התכנות הזה הביא לכך שלא היה שום מערך לימודי ושיתופי בין אלגוריתמי הנשמות בינם לבין אלגוריתמי נשמות אחרים. בבריאת הנשמות האפשרות היחידה לקבל מידע על מה שנעשה על ידי אלגוריתמי נשמות אחרים היה רק דרך האינטרנט של בריאת הנשמות גלגלי השיניים. ושם היו רק מסקנות ותוצאות ולא דרך היישום ואיך הוא הושג. והמידע הזה היה רק בגדר ידיעה ולא בגדר "זה ראה וקדש". בעולם שלנו במאבק בין הורים וילדים זה מתבטא בכך שהורים יכולים להציע, הילד שומע אבל לא מוכן לאמץ לעצמו את מה שנאמר לו. המרכיב השני שהוא תוצאת מלחמת האור והחושך הוא כבר לא תכנותי מקורי, אלא מסקנתי בלבד. מלחמת האור והחושך גרמה לאלגוריתמי הנשמות להיעצר מתהליך ההתפתחות שלהם והם נעצרו. העצירה הזאת גרמה למידע בגלגלי השיניים של בריאת הנשמות להפסיק להתחדש והפעילות נעצרה, כמו באינטרנט שלא יתחדש בו שום דבר ואנחנו כשנסתכל נגיד לעצמנו אין שום חדש, זה משעמם אותי כי את מה שיש אני כבר מכיר ויודע. המסקנה הזאת שלא ניתן לחדש לאלגוריתמי הנשמות דרך מערכת גלגלי השיניים טבועה עמוק בתוך יכולת הלימוד ההתפתחותי של אלגוריתמי הנשמות והן נוקטות בגישת "אם אין אני לי מי לי". בעולם שלנו זה מתבטא בחיפוש הדרך העצמאית והתייחסות בזלזול במה שההורים מנסים ללמד את הילדים. מבחינתם רק מה שהם למדו מניסיונם שווה להם ואילו הצעות שמגיעות מבחוץ מבחינתן אפשר לשמוע, אבל לא לאמץ לעצמן. הצעת המחשבים הבריאתיים הולכת לכיוון הבנת הסיבות למאבק הדורות ולא לניסיון לשנות את המאבק. הורים יכולים להציע, אבל שלא יתרגזו או יכעסו אם ההצעות לא מתקבלות והילד עושה מה שהוא רוצה. הילד תמיד ינסה בעצמו ולא משנה מה תנסו ללמד אותו. בקיצור, מאבק הדורות בין הורים לילדים תמיד יהיה הוא רק הולך ומחריף כי הילדים היום יורדים עם סרטי חיים הכוללים התנסויות שהן שונות מהתנסויות ההורים, כל ההתנסויות בחיים של ההורים לא יוצרים תיאום אנרגטי עם הילדים, ולכן כדוגמה הורים לא מצליחים להבין למה הילד היום יושב מול מסך ולא יוצא לשחק עם חברים פיזית. ככל שאנרגיית יסוד האוויר תלך ותגבר במרחב, כך מאבקי הדורות ילכו ויקצינו. עזבו את הילדים שיתנסו בעצמם, כי אם הם ישמעו לכם וילכו בדרך שאתם מציעים וברור להורים שהיום הילד בא עם נתונים אחרים, וזה לא יצליח, הילד עוד יותר יתנגד להורים. מסקנה עזבו את הילדים להחליט לבד על דרכם, כי לא משנה כמה ההורים ינסו, מלחמת הדורות תמיד תהיה.