פרק 51 האחריות לקווי האופי  

מכירים את הפתגם "היהפוך כושי עורו ונמר חברבורותיו"? בטח מכירים. הפתגם הזה אומר שאת אופי האדם אי אפשר לשנות. אז בשביל מה יש את הפסיכולוגים? את הקורסים השונים לזוגיות? אם זה היה בלתי אפשרי לשנות את אופי האדם הם הרי מיותרים ובכל זאת יש הצלחות בשטח הזה. אם זה היה חלק מ-ד.נ.א. שלנו לא ניתן היה לשנות את אופי האדם והוא היה נשאר כפי שהוא נולד איתו עד יום מותו. אז אופי ניתן לשינוי. נכון, לא פשוט לשנות אופי מולד, אבל בהחלט ניתן. אז אם אופי הוא לא מושרש ב- ד.נ.א., וניתן לשינוי, אז מאיפה מגיע בכלל האופי, איך הוא מתחבר אלינו, למה ניתן לשנות אותו, מי בכלל צריך אותו? אווו, זה סיפור לא פשוט אבל זה חלק מבניית מסגרת הנשמה באלגוריתם הנשמתי לפני שאנחנו יורדים ונולדים במרחב הזה. אז בואו נלך לבקר במקום שאחראי על סוג האופי שאנו נולדים איתו. כשמסגרת הנשמה שנבנית באלגוריתם הנשמתי ומקבלת את סרט החיים שההפקה פענחה מנוסחת המקור, יש לה תסריט חיים, ניתנת לה הבנת התסריט, ניתנים לה נתוני הגוף שצריך לבצע את התסריט, רק דבר אחד האלגוריתם הנשמתי לא יכול לספק לה איזה אופי התנהלותי יהיה הכי נכון במרחב הזה כדי להצליח לבצע את סרט החיים. מפה מתחיל שלב שכולו ניחוש לגבי מה הוא האופי הכי טוב שהשחקן ייקח איתו. במעגל החכמה וההתפתחות שנמצא באלגוריתם נמצא מידע על כל מיני קווי אופי שהיו בסרטים קודמים, אבל כל סרט הוא שונה ודורש קווי אופי אחרים. אז מנחשים וכדי להיות בטוחים שאחד מהניחושים הוא הנכון מציידים את מסגרת הנשמה בכמה וכמה קווי אופי (נקרא להם שחקני האופי). לא פעם המידע שנמצא במעגל החכמה והפיתוח באלגוריתם הנשמתי לא נמצא מתאים למסגרת הנשמה שיורדת לסרט הנוכחי, אז מחפשים חלקיקי מידע במרחבים הקוונטיים שהניחוש מראה שאולי הם יתאימו, ואז לוקחים אותם ואלו שחקני האופי המיובאים מבחוץ. כשנולדים במרחב הזה מיד רואים שכל תינוק יש לו אופי אחר, אחד שקט, אחד צרחן, אחד שובב יותר אחד פחות. בקיצור קווי האופי הראשוניים שניחשו אותם מתחילים להיות דומיננטיים, והם נבחנים והרבה פעמים הם מתחלפים כדי לנסות קווי אופי שאולי יהיו יותר מתאימים לביצוע הסרט. אם נקצר את כל הבלה בלה, בלה, אנחנו יכולים להשתנות באופי שלנו לאורך החיים. זה לא פשוט אבל זה נותן למסגרת הנשמה את האפשרות להתאים את השחקן מבצע הסרט לתכונות שיהיו הכי טובות. זה קשה כי לא פעם קווי האופי משיגים במרחב החומרי הישגים שנראים נהדרים, אבל הם לא מתאימים לדרישות הסרט שזה הדבר החשוב למסגרת הנשמה, ואז פתאום משתנה האופי שלנו, משתנים כל מיני דברים שפעם עניינו ועכשיו לא, במרחב הזה אנחנו מתפלאים על אותו אדם וחושבים שמשהו עובר עליו או שהוא השתגע. רוצים דוגמה? עורך דין שלמד ועשה כסף, פתאום נוסע להודו ונהפך לנזיר בודהיסטי. כשסיימנו כאן, מסגרת הנשמה מתפרקת מכל שחקני האופי שהתחברו אליה, וחוזרת לאלגוריתם הנשמתי, ובמעגל החכמה וההתפתחות של האלגוריתם התווספו נתוני אופי חדשים שלפני כן לא היו. הם יוכלו לשרת את מסגרת הנשמה החדשה ובצורה כזאת היקף הניחוש של קווי האופי הולך ומצטמצם כי יש כבר יותר נתונים. תזכרו, אופי ניתן לשנות, אופי ניתן להתאים להתנהלות הסרט במרחב הזה, ככל שלאלגוריתם הנשמתי יש יותר תוצאות של קווי אופי מסרטים קודמים, כך מסגרת הנשמה מסוגלת להיות יותר גמישה ולהתאים את עצמה לנסיבות משתנות במרחב הזה.