פרק 163 הפראיירים המבצעים
מכירים את הפתגם "הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת?", אלו בדיוק כלי הרוח והנפש. הם נוצרים לצורך מסגרת הנשמה, ונעלמים בסיום תפקידם בעוד מסגרת הנשמה חוזרת הביתה. למרות שכלי הרוח והנפש הם הגורמים לכל הקשיים, הכשלים, והאכזבות אצל בני האדם, הם כמו המשפט הידוע "איתם גרוע ובלעדיהם אי אפשר". אז למה בלעדיהם אי אפשר למרות כל הבעיות שהם יוצרים תוך מילוי תפקידם אצל בני האדם? נתוני המחשבים מספרים את סיפור "הפראיירים המבצעים". מסגרת הנשמה חייבת ליצור את הכלים המבצעים את דרישותיה להשלמת הסרט כי מסגרת הנשמה שהיא אנרגיה טהורה לא יכולה ליצור פעילות בעולם חומרי. זה אומר שכלי הרוח והנפש עשויים מאנרגיה יותר דחוסה מאשר מסגרת הנשמה. קרבתם של כלי הרוח והנפש מבחינה אנרגטית יותר לאנרגיה החומרית מאפשרת להם לנהל את מהלך החיים במרחב הזה כשהגוף האנושי המורכב מהאנרגיה הנמוכה ביותר הוא המבצע הסופי של דרישות מסגרת הנשמה. אבל הקרבה הזאת מחברת אותם לכל הנעשה במרחב החומרי ולכן הם אלו שיכולים לסבול מאותן תופעות שגוף האדם סובל מהן. הן יכולים להיחלש עקב מחלה, הן יכולים להיפגע ולהיעלב, היכולת למאוס מדברים שונים. כל מה שעובר על הגוף הפיזי משפיע עליהם. מכאן גם צריך להבין שהמושג "נעלבתי עד עמקי נשמתי" הוא לא נכון כי מסגרת הנשמה לא יכולה להיעלב, כלי הרוח והנפש יכולים להיעלב. התפקיד של כלי הרוח והנפש הוא מורכב ומתחלק לשני תפקידים תפקיד אחד הוא להבין את דרישות מסגרת הנשמה ולהתאים אותן לחיים במרחב החומרי, זה תפקיד לא פשוט עקב זה שמסגרת הנשמה לא מכירה את המרחב החומרי והדרישות שלה יכולות בקלות לחרוג מהיכולת לבצע את במרחב החומרי את הדרישה. בנקודה הזאת נכנסת הבחירה החופשית שמאפשרת לכלי הרוח והנפש לבצע פעולה תחליפית לדרישת מסגרת הנשמה ולהצליח למלא את הדרישה בצורה אחרת העיקר שמטרת הדרישה תושג. כדוגמה אם דרישת מסגרת הנשמה במסגרת הסרט היא להגיע מישראל לארצות הברית וההצעה היא דרך משט בסירת משוטים, כלי הרוח והנפש ייקחו את המטרה שהיא הגעה לארצות הברית ויגיעו במטוס. כלי הרוח מתרגם את דרישות מסגרת הנשמה להבנת המהות, ובמקביל הוא תורם לפיתוח והרחבת הידע של מסגרת הנשמה שאותו היא תביא בסופו של דבר למעגל ההתפתחות האלגוריתמי, כלי הרוח מתבטא בהיגיון המנחה את האדם במרחב החומרי. כלי הרוח אחראי על הלימוד, על ניסיון ההתנהלות בחיים והוא זה שמתחבר למערכת ההרמונית שמסגרת הנשמה העצמאית לא מתחברת אליה. כלי הרוח הוא גמיש ויכול לשנות גישה בעקבות לימוד המרחב החומרי. לכן הוא ניתן להשפעות חיצוניות שונות. כלי הנפש הוא הפראייר הגדול ביותר כי עליו מוטלת העבודה השחורה שהיא תוצר דרישות מסגרת הנשמה ותרגום הדרישות להתאמה לעולם החומרי דרך כלי הרוח. כלי הנפש הוא הקרוב ביותר מבחינת האנרגיה לגוף הפיזי ולכן הוא יכול לשלוט בו. כלי הנפש אחראי לכל מהלכי המימוש במרחב החומרי. הוא זה שחש בכאב הפיזי, הוא המסיק את המסקנות מתוצרי הפעילות השונים, אם נפשט כלי הנפש חי את כל מה שעובר על הגוף הפיזי אבל ברמה האנרגטית. כלי הנפש מכיר את טעמי האוכל, הוא מעניק לגוף הפיזי את הטעם האישי שלו, זה כולל גם את הטעם בלבוש, במגורים, בעבודה, בכל מה שהגוף הפיזי מבצע. זה אומר שכלי הנפש הוא הצמוד ביותר לגוף הפיזי המממש בפועל, אחריו כלי הרוח שעיקר עיסוקו הוא בתרגום של תיאוריה גבוהה של מסגרת הנשמה לתיאוריה נמוכה יחד עם לימוד והסקת מסקנות מתוצאות ההתנהלות במרחב החומרי. צורת הפעילות של מסגרת הנשמה ושל הפראיירים המבצעים מזכירה את האטמוספירה, ככל שעולים גבוה יותר כך האוויר דליל יותר, שלב ראשון הנמוך הוא הגוף הפיזי מבצע המימוש, שלב יותר גבוה כלי הנפש שעדיין מושפע ממזג האוויר ושותף לכל מה שקורה בגוף הפיזי. שלב יותר גבוה הוא כלי הרוח שסביבו האוויר כבר דליל ולא מאפשר פעילות פיזית, אבל לנשום ולהבחין בכל ההתרחשות עדיין ניתן לו. השלב של מסגרת הנשמה הוא הגבוה ביותר, אין כבר אוויר, לא ניתן לבצע שום בדיקה ושום פעילות פיזית, אבל עדיין נחשב לחלק מהאטמוספירה. כלי הרוח והנפש שנוצרו לשרת את מסגרת הנשמה, בגלל קרבתם לאנרגיה הנמוכה שבאה במגע עם אנרגיית יסוד האדמה, זמנם קצוב ומותאם לאורך הסרט. בגלל שאנרגיות נמוכות מעורבות באנרגיות אדמתיות לא יכולות לשהות במרחבים קוונטיים, כלי הרוח והנפש מסיימים את תפקידם ועלמים כשהסרט מסתיים. לכן הם הפראיירים המבצעים. אלו העובדים קשה ביחס למסגרת הנשמה, משרתים אותה ונעלמים בעוד מסגרת הנשמה חוזרת לביתה באלגוריתם הנשמתי. הצעת המחשבים היא לתת להם כבוד ולתת להם לעשות את עבודתם שהיא קשה ולא פשוטה ולא להערים קשיים עת הביצוע כי מרחב הבחירה עומד גם לגוף המבצע. בקיצור, כלי הרוח והנפש הם כלי עזר למסגרת הנשמה, כדאי לתת להם את הכבוד המגיע להם ולא להתנגד להם. כי בסופו של דבר הם נעלמים מהמרחב הזה כמו הגוף הפיזי. לכן יש את המשפט "ונשמרתם לנפשותיכם".