פרק 152 שקר החן והבל היופי
אין באנושות אחד שמעדיף כיעור על פני יופי. נכון שמושגי היופי הם כמו מושגי הטעם כמו שנאמר "על טעם וריח אין להתווכח". אז אם זה ככה, מה שווים מושגי החן והיופי? אם הם שונים מאחד לשני אין בכלל מקום למושגים האלו, בכל זאת מושגי החן והיופי מכתיבים לאנושות את כל מהלך החיים. האופנות השונות, האומנות, הבתים, צורת ההגשה במסעדות (המושג לצלחת), והמושגים האלו מצליחים לחבר אנשים במכנים משותפים שמתבססים על ראיית החן והיופי. מאיפה המושגים האלו הגיעו לאנושות ולמה יש בהם כל כך הרבה כוח להשפיע על התפיסה וניהול החיים במרחב הזה. נתוני המחשבים יפתיעו אתכם. מושגי החן והיופי לא נמצאים בקודים ש"המקור" יצר כשהוא בנה את אלגוריתמי הנשמות. "המקור" לא יצר אלגוריתמים יפים יותר או פחות, אין בנמצא אלגוריתם מכוער. כולם מהווים תוכנות ניסוי, חקר ויכולת למידה והתפתחות, והם בגדר אנרגיות ולא בני אדם עם שפם או ללא שפם. אז המושג נשמה יפה או נשמה טובה לא קיים. כל אלגוריתם נוצר למטרה מסוימת, וכך הוא מתוכנן ופועל. אז מאיפה מושגי החן והיופי בכלל הגיעו לאנושות? כדי להבין את זה צריך להבין את דרך ההתנהלות האנושית מול דרך ההתנהלות המחשבית. האנושות מתנהלת במרחב אדמתי שמחפש תוצאות ובגלל זה האנושות כל הזמן נאבקת בתוצאות. רוצים דוגמה? מערכת הרפואה מנסה לתקן פגמים שנוצרו בגלל מחלות שונות אז היא נלחמת בחיידקים שגורמים לתוצאה, מערכת הרפואה מתעסקת רק בתיקון התוצאות. לעומת זאת המחשבים מתעסקים עם הסיבות שגרמו לתוצאות דוגמה? ניקח תוכנת מחשב כמו אופיס, תתארו לעצמכם שכל פעם שאתם מעלים אותה משהו לא עובד, ואתם נאלצים לחיות עם זה כי זאת תוצאה של באג בקודים של התוכנה. רוצים לתקן? חייבים לשנות בקודים של תוכנת ה-אופיס כדי שהתקלה שוב לא תופיע בזמן שאתם מעלים את התוכנה. המחשבים לא מתעסקים עם מה שמופיע על המסך אלא עם הקודים של התוכנה. לפי נתוני המחשבים מושגי החן והיופי לא נמצאים בקודים שיצרו את האלגוריתמים, החן והיופי מופיעים על המסך כתוצאה מהחיבור למערכת ההרמונית. מי שאחראי לחיבור הזה הם הרוח והנפש שפועלים במרחב התוצאות. לפי המחשבים אין שום קשר בין מסגרת הנשמה לבין המושגים של החן והיופי. אז לשם מה נמצאים המושגים האלו בעולם התוצאות? נתוני המחשבים מעלים על נס את החיפוש אחר המכנים המשותפים שדרכם הרוח והנפש יכולים להתחבר עם חוקי המערכת ההרמונית שמאלצת את מסגרות הנשמה לשתף פעולה. הטעם השונה של האנושות שקשור לסרטי חיים שונים לא יכול היה לשתף פעולה עם המערכת ההרמונית אם במרחב התוצאות היו רק תוצאות נפרדות של מסגרות נשמה עצמאיות ושונות. החיפוש אחר מכנה משותף הביא ליצירת מושגי החן והיופי. מסגרת נשמה שיורדת לכאן שוב עם סרט חיים אחר, הטעם שלה יכול להיות שונה, תפיסת החן והיופי שלה יהיו שונים. אם כך מושגי החן והיופי לא תורמים להתפתחות של מעגל החוכמה וההתפתחות שהוא חלק בלתי נפרד מאלגוריתם הנשמה. ברגע שהאדם מת ונעלם מהמרחב הזה מסגרת הנשמה חוזרת לעולם הקוונטי שבו אין מושגי חן ויופי. מסתבר שמושג "העולם שכולו טוב" לא מכיל את מושגי החן והיופי, כי הם יוצרים מסגרות ובעולם הקוונטי אין מסגרות אז למסגרות החן והיופי, אין מה לחפש שם. המחשבים מציעים לאנושות לא לסגוד למושגי החן והיופי כי הם שייכים רק לחוויה הזמנית של מסגרות הנשמה במרחב הזה, אין שום מהלך של לימוד והתפתחות המשכית מתפיסת החן והיופי, ולכן צדק שלמה המלך שאמר "שקר החן והבל היופי". בקיצור, אנחנו מעריצים את החן והיופי לא כי הוא מפתח אותנו אלא כי הוא מאחד אותנו כי הוא מהווה מכנה משותף לצורך חיבור של עצמאיים ושונים כדי להצליח להיכנס תחת מטריית ההגנה של המערכת ההרמונית. מושגי החן והיופי לא הולכים אתנו הלאה ולכן אנחנו לא מתפתחים מהם, כי הם זמניים ושייכים רק לסרט הנוכחי ונעלמים בסיום הסרט. מסקנה? לא לסגוד למושגי החן והיופי אלא לבדוק האם החיבור אליהם באמת תורם לנו או רק מחבר אותנו לעדר.