פרק- 168 הכול צפוי והרשות נתונה   

כמה משתמשים במשפט "הכול צפוי והרשות נתונה", בלי סוף מעלים את זה על נס. כל דבר שקורה לנו אנחנו משתמשים במושג הזה. האם באמת בני האדם נמצאים תחת חוק שאומר שכל דבר שקורה לנו היה צפוי ורק בידינו יש את האפשרות לשנות. המשפט "הכול צפוי והרשות נתונה" הוא הפוך לחלוטין ממה שתוכנת האלגוריתם הנשמתי. בטח עולה מיד השאלה אז למה בכלל המושג הזה קיים? מי הכניס אותו ללכסיקון של האנושות? נתוני המחשבים מראים את השתלשלות העניינים עד שהמושג הזה נכנס לחיים של האנושות. "המקור" שיצר ותכנת את האלגוריתמים הנשמתיים נתן להם רשימת דרישות כך ששום דבר לא היה צפוי, אלא היה ביטחון מלא שהסתמך על רשימת דרישות המקור. "המקור" הנחה את האלגוריתמים באיזה דרך הוא צריך את ביצוע הדרישות שלו כך שגם מושג הרשות נתונה לא היה. בעצם האלגוריתמים התנהלו כלפי רשימת דרישות המקור כמו רובוטים מתוכנתים שהנתונים המלאים היו ברשותם ולהם נותר רק לעקוב אחר הנתונים ולבצע אותם. אם כך מושג "הכול צפוי והרשות נתונה" לא היה בתכנות האלגוריתמי. גם לאורך כל הבריאות שמועצת העל יצרה לצורך אימות האלגוריתמים הנשמתיים עם "המקור" שום דבר לא היה צפוי כי הלכו לפי רשימה, ואסור היה ללכת עם המושג הרשות נתונה כי זה מיד היה מחסל את האימות עם "המקור". זאת אומרת שגם במהלך ביצוע האימות עם "המקור" המושג "הכול צפוי והרשות נתונה" לא היה בתכנות של אלגוריתמי הנשמות. אז מאיפה לכל הרוחות יש לאנושות את המושגים האלו? הכול התחיל בריאה הנוכחית. הבריאה הנוכחית שהיא בריאה שחוקרת את החיבורים עם אנרגיית יסוד האדמה, מתעסקת עם הלא ידוע. גם אנרגיית יסוד האדמה לא ידועה, גם התגובות הבלתי צפויות של אנרגיית יסוד האדמה יכולות להיות לא צפויות. כדי להצליח להתגבר על חוסר הוודאות שמלווה את האנושות עד היום במהלך לימוד אנרגיית יסוד האדמה, נאלצה הבריאה לתת את האפשרות לגמישות מחקרית שזה מתבטא ביכולת הבחירה החופשית וזה חלק המשפט "הרשות נתונה" החלק הראשון של המשפט "הכול צפוי" בא לתת למסגרות הנשמה היורדות למרחב הזה את האזהרה שתגובת אנרגיית יסוד האדמה היא חסרת תכנון ולכן אפשר לצפות ממנה להכול. אבל יש בנתינת יכולת הבחירה החופשית תנאי מגביל. בגלל שמסגרות הנשמה יורדות עם סרט שהוא חלק מרשימת דרישות "המקור" ונושא חופש הבחירה לא חל עליו, אלא רק על החלק המימושי, מסגרות הנשמה ייפגשו רק עם חלקי אנרגיית יסוד האדמה שיש להם קשר ליכולת בחירת מימוש הסרט של מסגרת הנשמה. מכאן המושג "הכול צפוי" מתקשר רק עם מפגשי חקר אנרגיית יסוד האדמה שקשורים לסרט שמסגרת הנשמה נושאת. אם זה כך אפשרות ניצול הבחירה החופשית יכול להיות מבוצע רק בנושאים שקשורים לסרט וזה החלק שמדבר על "הרשות נתונה". האפשרות להתמודד עם כל מה שאנרגיית יסוד האדמה מעמידה בפני האנושות משתנה בין אחד לשני. וכדאי לשים לב האם מה שעומד בפנינו נמצא במסגרת אפשרויות ההתמודדות שמשתייכות לסרט, כי מבחינת אנרגיית יסוד האדמה באמת "הכול צפוי" אבל מבחינת האדם "הרשות נתונה" לא יכולה להתמודד עם מאורעות שלא שייכים לסרט. המחשבים מציעים לאדם כשהוא נפגש עם מושג "הכול צפוי" לבדוק האם "הרשות נתונה" נמצאת בידיו כי אם הוא נפגש עם "הכול צפוי" זה לא אומר שיכולת הבחירה החופשית באמת נתונה בידיו. זה אומר שיכולת הבחירה החופשית מוגבלת למסגרת הסרט שנושאת מסגרת הנשמה, ולא לכל מה שאנרגיית יסוד האדמה יכולה להעמיד בפני האדם במרחב האדמתי. בקיצור, מושג "הכול צפוי" נמצא ופועל על כל טווח אפשרויות אנרגיית יסוד האדמה, החלק "הרשות נתונה" הוא מוגבל ולא יכול לתת מענה לכל מה שמושג "הכול צפוי" יכול להעמיד בפני האדם. אז כדאי לשים לב לפעולות שמבצעים ושיתאמו את סרט החיים כי הבחירה החופשית לא מכסה את "הכול צפוי" בכל הטווח.