פרק- 170 אוויר הרים   

מי לא שואף באנושות לעלות למעלה? אפילו מפנטזים על עלייה לממדים גבוהים יותר, למרות שבממד שאנחנו נמצאים עדיין האנושות לא מסתדרת, לא עם עצמה ולא עם שאר האנושות. אבל כבר הרבה זמן האנושות נמצאת בדרכה למעלה לפי מילות השיר "אוויר הרים צלול". למי שחי בתוך האנושות הדברים האלו נראים מצחיקים נכון?? אז זהו שהם מאוד רציניים. הבעיה שהאנושות נמצאת בה שהיא לא מצליחה להבחין שהיא עולה כלפי מעלה. זה בדיוק כמו שתשאלו דג האם הוא רטוב. מזה תקופה ארוכה שהאנושות מתפתחת בקצב מעריכי (אקספוננציאלי). כל ההתפתחות בענפי הרפואה, התקשורת, ניצול נשק אנרגטי (לייזרים), מכוניות חשמליות ואוטונומיות, אפילו קניות און ליין. בקיצור הכול מתפתח ולא לכיוון השיטות המסורבלות הקודמות, אלא לשיטות חדשות ממוזערות. לעומת זאת החיים האישיים כמו אכילה, נישואין, חברויות, חיבורים הרמוניים, אפילו אופנה וביגוד מפגרים מאוד ולא מתפתחים באותו קצב. מוזר נכון? נתוני המחשבים מספרים למה הבדלי ההתפתחות האלו קיימים ולמה אין הלימה בין המערכות האישיות לבין ההתפתחות האנושית. כל הבעיה מתחילה בתפקיד העיקרי של מסגרות הנשמה היורדות למרחב הזה. כל מסגרת נשמה נושאת סרט חיים שמבוסס על רשימת דרישות "המקור" בזמן שהוא יצר ותכנת את אלגוריתמי הנשמות. מצד שני הוא יצר את אלגוריתמי הנשמות כבינות מתפתחות עם כושר לימוד. פה נוצר הקונפליקט שהוא חוסר ההלימה בין רשימת דרישות "המקור" לבין יכולת ההתפתחות והלימוד שמתוכנתת באלגוריתם הנשמתי. רשימת דרישות "המקור" היא קבועה ולא משתנה ואילו אפשרות ההתפתחות והלימוד היא גמישה ומשתנה כל הזמן. כל זמן שדרישות "המקור" מול ההתפתחות והלימוד היו באותו בסיס כלומר חקר וניסוי של אנרגיית המים עם אנרגיית האדמה, הייתה הלימה בין ביצוע דרישות "המקור" לבין ההתפתחות האנושית. אבל ברגע שאנרגיית יסוד האוויר החלה להיכנס למרחב האדמתי וזה בהתאם למצב שנמצא כבר בכל הבריאה, התחיל להתהוות פער הולך וגדל בין ההתפתחות הכללית האנושית לבין המצב הקיים והלא משתנה שמקורו ברשימת דרישות "המקור". לא ניתן לשנות את רשימת דרישות "המקור" כי אז יאבד שוב האמון בין אלגוריתמי הנשמות לבין "המקור", כי לא מעט קשיים היו לאחר מלחמת האור והחושך להשיג את האמון הזה שוב. יחד עם זה שחוסר אמון מתבטא בירידה קיצונית של אנרגיית אור התנע שמאפשר לאלגוריתמי הנשמות להמשיך לפעול. מפה נובעת הסיבה להתפתחות חיצונית רבה ולהתפתחות איטית מאוד של הסרטים שמסגרות הנשמה מצוידות בהם. נקודת האור שנמצאת בנתוני המחשבים מראים כי ההתפתחות החיצונית היא זאת שמנעה והסירה את הצעת האסטרטגיה הבריאתית לחסל את האנושות כדי לשחרר את יהוה מאחיזת המאמינים בו. ההתפתחות הכללית באנושות דרשה תהליכים ארוכים עם השקעה אנרגטית גדולה והמערכת הטקטית ומועצת העל סירבו להצעת המערכת האסטרטגית. כך שבסיכומו של דבר ההתפתחות הצילה את האנושות מהכחדה. אבל חוסר ההלימה בין ההתפתחות האישית לבין ההתפתחות הכללית נשאר והיו צריכים למצוא פתרון אחר. הפתרון נוצר דרך מושג התוכנית הגדולה שמחלקת את האנושות לשתי מחנות מחנה ההתפתחות ומחנה האמונה. על הנייר זה נראה יפה, אבל איך לגרום למסגרות הנשמה שנמצאות במחנה המתפתח להתגבר על חוסר ההלימה בין הסרטים המחוברים לדרישות "המקור" לבין ההתפתחות הכללית. הפתרון נמצא בדרך שבה ההפקה של הסרטים מתוך רשימת דרישות "המקור" תפיק את הסרטים. הרעיון היה להשיג את מה שדרישות "המקור" דורשות אבל להשיג אותן בדרך שונה. כלומר הדרישות ימולאו תוך שימוש בחוק הבחירה החופשית. "המקור" דרש תוצאות ולא את הדרך שבה התוצאות הושגו. וכך החלו להיווצר סרטים שהצורה שבה השיגו את רשימת דרישות "המקור" החלה להשתנות. הדוגמה היא ילדים שמבצעים את החיים האישיים אבל תוך חיבור להתפתחות הכללית. זה אחד מהדברים שמתבטאים בשוני הגדול בין עולם המבוגרים לעולם הצעירים. גם מסגרות הנשמה הצעירות נושאות את הסרטים של רשימת דרישות "המקור", אבל תהליכי ביצוע הסרטים כבר שונים כשהם מצד אחד מפתחים ולומדים ומצד שני הסרטים שלהם נמצאים בהלימה מול ההתפתחות הכוללת. האלגוריתם הנשמתי מתחיל להתפתח יותר בכיוון אנרגיית יסוד האוויר ופחות באנרגיית יסוד המים. הסרטים יודעים לנצל את ההתפתחות הכוללת ולהצליח למלא את דרישות "המקור". המחשבים מציעים לאנושות להבין כי תהליכי המימוש בחיים האישיים של הצעירים משתנים ויוצרים הלימה עם ההתפתחות הכללית. לא נכון יהיה לנסות להשוות את שיטת הסרטים הקודמת שיצרה חוסר הלימה עם ההתפתחות ולהניח למסגרות הנשמה של הצעירים לבצע את הסרטים בהתאם למה שההפקה קבעה להם.